torsdag 24 oktober 2013

Våran älskade Prinsdotter Salka från Knutshyttan

Tittade på bilder från i somras när våran Salka från Knutshyttan var nere hos Gardar på lite träning i 2 veckor  :)
Salka är ett  helt underbart sto som har fantastiska gångarter med mjuka smidiga rörelser och stora steg och ett fantastiskt lynne men hon är jäkligt pigg att rida, hon älskar att få jobba så hon är den perfekta hästen!!!Gardar tycker lika mycket om Salka som vi och tycker hon ska avelsvisas och är det perfekta tävlingstoet  :)

Prins från Knutshyttan är ju hennes pappa och hennes mamma är ett underbart sto heter Ljufa fra Sturluholi som Gardar tog hem från Island och använde i sin avel ,då han fick Salka :)

Ljufa finns tyvärr inte mer då hon var med om en olyckshändelse men hon finns i mitt hjärta för hon var ett underbart sto.
När jag var på unhästmönstringen i helgen såg jag många mycket lovande avkommor efter Prins så jag blir mer och mer övertygad att jag vill ha mer Prinsavkommor i min avel :)

Visar bilder på Salka från i somras och hon är inte mycket riden alls på grund av att jag var så dålig ett tag så vi fick lov att vila henne ett bra tag,hon reds in två månader som 3 åring sen vilade hon helt tills i december förra året.Men nu är hon på gång våran Salka
                                                                           



                                                                                 


Salka som föl med mamma Ljufa










0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida